KURS 1 - Planowanie i realizacja usług w recepcji
1. Rezerwacja usług hotelarskich
Słuchacz:
- rozróżnia zadania oraz wyposażenie recepcji hotelowej
- dobiera oferty hotelowe zgodnie z potrzebami gości
- stosuje instrumenty promocji usług hotelarskich
- przestrzega zasad rezerwacji usług dla gości indywidualnych i grup
- rezerwuje usługi hotelarskie, korzystając z systemów rezerwacyjnych
- sporządza dokumentację związaną z rezerwacją usług hotelarskich
- przygotowuje dane dotyczące usług rezerwowanych dla innych komórek organizacyjnych obiektu świadczącego usługi hotelarskie.
2. Obsługa gości przyjeżdżających i wyjeżdżających
Słuchacz:
- przestrzega procedur związanych z obsługą gości w recepcji
- rozpoznaje oczekiwania gości związane z pobytem w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
- sporządza dokumentację związaną z procedurami check-in i check-out
- udziela informacji turystycznej
- oferuje usługi dodatkowe zgodnie z ofertą obiektu świadczącego usługi hotelarskie
- przygotowuje informacje dotyczące przybyłych gości dia innych komórek organizacyjnych obiektu
- rozróżnia formy płatności stosowane w sprzedaży usług hotelarskich
- przestrzega zasad rozliczania kosztów pobytu gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
- sporządza dokumentację związaną z rozliczaniem kosztów pobytu gości.
KURS 2 - Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
1. Utrzymywanie czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych
Słuchacz:
- rozróżnia stanowiska pracy w dziale służby pięter
- rozróżnia rodzaje jednostek mieszkalnych oraz ich wyposażenie
- rozróżnia rodzaje prac porządkowych
- dobiera techniki sprzątania w jednostkach mieszkalnych, odpowiednie urządzenia, sprzęt i środki do rodzaju wykonywanych prac porządkowych
- obsługuje urządzenia i sprzęt do utrzymywania czystości
- stosuje środki czyszczące i dezynfekcyjne
- przygotowuje jednostki mieszkalne do przyjęcia gości
- utrzymuje czystość i porządek w części ogólnodostępnej obiektu
- przestrzega zasad odpowiedzialności materialnej dotyczącej wyposażenia obiektu i mienia gości
- przestrzega procedur postępowania z rzeczami pozostawionymi przez gości.
- 2. Przygotowywanie i podawanie śniadań
- Słuchacz:
- przestrzega zasad przechowywania żywności
- przestrzega zasad sporządzania jadłospisów
- rozróżnia rodzaje śniadań hotelowych
- rozróżnia metody i techniki przygotowania śniadań
- dobiera surowce do sporządzania potraw i napojów
- użytkuje sprzęt i urządzenia pomocnicze do przygotowywania i podawania potraw i napojów
- przygotowuje potrawy i napoje
- rozróżnia formy i przestrzega zasad podawania śniadań
- dobiera formy podawania śniadań do potrzeb gości i możliwości obiektu
- rozróżnia bieliznę i zastawę stołową
- stosuje techniki nakrywania stołu
- dobiera sprzęt i zastawę stołową do ekspedycji śniadań
- przygotowuje salę konsumpcyjną do obsługi gości
- stosuje przepisy sanitarno-epidemiologiczne dotyczące sporządzania potraw.
3. Organizacja usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
Słuchacz:
- klasyfikuje hotelarskie usługi dodatkowe
- przestrzega zasad i rozróżnia formy przyjmowania i realizacji zamówień dotyczących usług dodatkowych
- przyjmuje oraz realizuje zamówienia gości w zakresie usług dodatkowych
- organizuje usługi dodatkowe zgodnie z zamówieniem
- sporządza dokumentację dotyczącą przyjmowania i realizacji zamówień dotyczących usług dodatkowych.