KURS 1 - Prowadzenie sprzedaży

1. Organizowanie sprzedaży

Słuchacz:

  • przestrzega zasad przyjmowania i dokumentowania dostaw towarów
  • dokonuje ilościowej i jakościowej kontroli towarów przeznaczonych do sprzedaży
  • przestrzega zasad ustalania cen towarów
  • oznakowuje towary przestrzegając zasad ustalonych w punkcie sprzedaży
  • stosuje metody i formy prezentacji towarów
  • informuje klientów indywidualnych i instytucjonalnych o ofercie sprzedażowej
  • określa formy transportu wewnętrznego i magazynowania towarów
  • przestrzega norm towarowych oraz norm jakości, dotyczących konserwacji produktów i przechowywania towarów
  • obsługuje urządzenia techniczne stosowane na stanowiskach pracy
  • przestrzega zasad przygotowania towarów do sprzedaży
  • przestrzega zasad rozmieszczania towarów w magazynie i w sali sprzedażowej
  • prowadzi racjonalną gospodarkę opakowaniami
  • stosuje przepisy prawa o odpowiedzialności materialnej
  • zabezpiecza towary przed uszkodzeniem, zniszczeniem i kradzieżą
  • przeprowadza inwentaryzację towarów.

2. Sprzedaż towarów

Słuchacz:

  • charakteryzuje asortyment towarów do sprzedaży
  • przestrzega zasad obsługi klienta w różnych formach sprzedaży
  • stosuje różne formy i techniki sprzedaży
  • określa rodzaje zachowań klientów
  • przestrzega zasad prowadzenia rozmowy sprzedażowej
  • udziela informacji o towarach i warunkach sprzedaży
  • prezentuje ofertę handlową
  • realizuje zamówienia klientów w różnych formach sprzedaży
  • dokonuje inkasa należności oraz rozliczeń finansowych
  • zabezpiecza i odprowadza utarg
  • wykonuje czynności związane z pakowaniem, wydawaniem oraz odbiorem towaru
  • obsługuje urządzenia techniczne stosowane na stanowiskach pracy
  • sporządza dokumenty potwierdzające sprzedaż towarów
  • stosuje przepisy prawa dotyczące podatku VAT
  • stosuje przepisy prawa dotyczące praw konsumenta
  • przestrzega procedur dotyczących przyjmowania i rozpatrywania reklamacji.

KURS 2 - Prowadzenie działalności handlowej

1. Organizowanie działań reklamowych i marketingowych

Słuchacz:

  • korzysta z różnych źródeł informacji o rynku
  • dobiera metody badań i analizy rynku
  • dokonuje analizy rynku dotyczącej oczekiwań i potrzeb klientów oraz ich zachowań rynkowych
  • stosuje przepisy prawa dotyczące działalności marketingowej
  • realizuje zadania związane z działalnością reklamow
  • dobiera i stosuje narzędzia promocji odpowiednie do oferty handlowej
  • podejmuje decyzje handlowe na podstawie analizy marketingowych badań rynku
  • podejmuje decyzje handlowe na podstawie wyników analizy statystycznej
  • opracowuje plan marketingowy przedsiębiorstwa.

2. Zarządzanie działalnością handlową

Słuchacz:

  • korzysta z Polskiej Klasyfikacji Działalności, Europejskiej Klasyfikacji Działalności oraz Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług
  • przygotowuje oferty handlowe i zapytania ofertowe
  • dobiera formy sprzedaży do rodzaju działalności handlowej
  • prowadzi negocjacje handlowe
  • stosuje przepisy prawa dotyczące działalności handlowej
  • zawiera umowy kupna lub umowy sprzedaży
  • sporządza kalkulację cen sprzedaży
  • przestrzega procedur dotyczących wyboru dostawców oraz zamawiania towarów
  • przestrzega zasad przechowywania, magazynowania oraz transportu wyrobów i towarów
  • organizuje przepływ kupowanych oraz sprzedawanych wyrobów i towarów
  • prowadzi i nadzoruje gospodarkę magazynową
  • organizuje prace dotyczące ilościowego i jakościowego odbioru towarów
  • dobiera środki techniczne do wykonania określonych zadań
  • nadzoruje procesy składowania oraz magazynowania wyrobów i towarów
  • wykonuje prace związane ze sporządzaniem i archiwizacją dokumentów dotyczących transakcji zakupu lub transakcji sprzedaży
  • wykonuje czynności związane z przyjmowaniem i rozpatrywaniem reklamacji.

3. Sporządzanie dokumentacji ekonomiczno-finansowej

Słuchacz:

  • stosuje przepisy prawa dotyczące prowadzenia rachunkowości handlowej
  • przestrzega zasad funkcjonowania kont bilansowych i kont wynikowych
  • ewidencjonuje operacje gospodarcze na kontach bilansowych i kontach wynikowych
  • wycenia składniki aktywów i pasywów
  • określa koszty działalności handlowej oraz przychody z działalności handlowej
  • sporządza kalkulację kosztu jednostkowego i ceny sprzedaży
  • rozlicza i ewidencjonuje różnice inwentaryzacyjne
  • stosuje metody ustalania wyniku finansowego
  • oblicza wynagrodzenie pracowników zatrudnionych w różnych systemach
  • przestrzega zasad ustalania zobowiązań wobec instytucji publicznoprawnych
  • sporządza dokumenty dotyczące rozliczeń finansowych, rozrachunków z pracownikami i kontrahentami oraz instytucjami publicznoprawnymi
  • stosuje metody analizy ekonomicznej
  • interpretuje podstawowe miary i wskaźniki analizy ekonomicznej
  • sporządza sprawozdania z realizacji zadań gospodarczych
  • przestrzega zasad i stosuje metody sporządzania planów rzeczowych i planów finansowych
  • sporządza biznesplan przedsiębiorstwa.