KURS 1 - Prowadzenie sprzedaży
1. Organizowanie sprzedaży
Słuchacz:
- przestrzega zasad przyjmowania i dokumentowania dostaw towarów
- dokonuje ilościowej i jakościowej kontroli towarów przeznaczonych do sprzedaży
- przestrzega zasad ustalania cen towarów
- oznakowuje towary przestrzegając zasad ustalonych w punkcie sprzedaży
- stosuje metody i formy prezentacji towarów
- informuje klientów indywidualnych i instytucjonalnych o ofercie sprzedażowej
- określa formy transportu wewnętrznego i magazynowania towarów
- przestrzega norm towarowych oraz norm jakości, dotyczących konserwacji produktów i przechowywania towarów
- obsługuje urządzenia techniczne stosowane na stanowiskach pracy
- przestrzega zasad przygotowania towarów do sprzedaży
- przestrzega zasad rozmieszczania towarów w magazynie i w sali sprzedażowej
- prowadzi racjonalną gospodarkę opakowaniami
- stosuje przepisy prawa o odpowiedzialności materialnej
- zabezpiecza towary przed uszkodzeniem, zniszczeniem i kradzieżą
- przeprowadza inwentaryzację towarów.
2. Sprzedaż towarów
Słuchacz:
- charakteryzuje asortyment towarów do sprzedaży
- przestrzega zasad obsługi klienta w różnych formach sprzedaży
- stosuje różne formy i techniki sprzedaży
- określa rodzaje zachowań klientów
- przestrzega zasad prowadzenia rozmowy sprzedażowej
- udziela informacji o towarach i warunkach sprzedaży
- prezentuje ofertę handlową
- realizuje zamówienia klientów w różnych formach sprzedaży
- dokonuje inkasa należności oraz rozliczeń finansowych
- zabezpiecza i odprowadza utarg
- wykonuje czynności związane z pakowaniem, wydawaniem oraz odbiorem towaru
- obsługuje urządzenia techniczne stosowane na stanowiskach pracy
- sporządza dokumenty potwierdzające sprzedaż towarów
- stosuje przepisy prawa dotyczące podatku VAT
- stosuje przepisy prawa dotyczące praw konsumenta
- przestrzega procedur dotyczących przyjmowania i rozpatrywania reklamacji.
KURS 2 - Prowadzenie działalności handlowej
1. Organizowanie działań reklamowych i marketingowych
Słuchacz:
- korzysta z różnych źródeł informacji o rynku
- dobiera metody badań i analizy rynku
- dokonuje analizy rynku dotyczącej oczekiwań i potrzeb klientów oraz ich zachowań rynkowych
- stosuje przepisy prawa dotyczące działalności marketingowej
- realizuje zadania związane z działalnością reklamow
- dobiera i stosuje narzędzia promocji odpowiednie do oferty handlowej
- podejmuje decyzje handlowe na podstawie analizy marketingowych badań rynku
- podejmuje decyzje handlowe na podstawie wyników analizy statystycznej
- opracowuje plan marketingowy przedsiębiorstwa.
2. Zarządzanie działalnością handlową
Słuchacz:
- korzysta z Polskiej Klasyfikacji Działalności, Europejskiej Klasyfikacji Działalności oraz Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług
- przygotowuje oferty handlowe i zapytania ofertowe
- dobiera formy sprzedaży do rodzaju działalności handlowej
- prowadzi negocjacje handlowe
- stosuje przepisy prawa dotyczące działalności handlowej
- zawiera umowy kupna lub umowy sprzedaży
- sporządza kalkulację cen sprzedaży
- przestrzega procedur dotyczących wyboru dostawców oraz zamawiania towarów
- przestrzega zasad przechowywania, magazynowania oraz transportu wyrobów i towarów
- organizuje przepływ kupowanych oraz sprzedawanych wyrobów i towarów
- prowadzi i nadzoruje gospodarkę magazynową
- organizuje prace dotyczące ilościowego i jakościowego odbioru towarów
- dobiera środki techniczne do wykonania określonych zadań
- nadzoruje procesy składowania oraz magazynowania wyrobów i towarów
- wykonuje prace związane ze sporządzaniem i archiwizacją dokumentów dotyczących transakcji zakupu lub transakcji sprzedaży
- wykonuje czynności związane z przyjmowaniem i rozpatrywaniem reklamacji.
3. Sporządzanie dokumentacji ekonomiczno-finansowej
Słuchacz:
- stosuje przepisy prawa dotyczące prowadzenia rachunkowości handlowej
- przestrzega zasad funkcjonowania kont bilansowych i kont wynikowych
- ewidencjonuje operacje gospodarcze na kontach bilansowych i kontach wynikowych
- wycenia składniki aktywów i pasywów
- określa koszty działalności handlowej oraz przychody z działalności handlowej
- sporządza kalkulację kosztu jednostkowego i ceny sprzedaży
- rozlicza i ewidencjonuje różnice inwentaryzacyjne
- stosuje metody ustalania wyniku finansowego
- oblicza wynagrodzenie pracowników zatrudnionych w różnych systemach
- przestrzega zasad ustalania zobowiązań wobec instytucji publicznoprawnych
- sporządza dokumenty dotyczące rozliczeń finansowych, rozrachunków z pracownikami i kontrahentami oraz instytucjami publicznoprawnymi
- stosuje metody analizy ekonomicznej
- interpretuje podstawowe miary i wskaźniki analizy ekonomicznej
- sporządza sprawozdania z realizacji zadań gospodarczych
- przestrzega zasad i stosuje metody sporządzania planów rzeczowych i planów finansowych
- sporządza biznesplan przedsiębiorstwa.