KURS 1 - Planowanie i realizacja usług w recepcji

1. Rezerwacja usług hotelarskich

Słuchacz:

  • rozróżnia zadania oraz wyposażenie recepcji hotelowej
  • dobiera oferty hotelowe zgodnie z potrzebami gości
  • stosuje instrumenty promocji usług hotelarskich
  • przestrzega zasad rezerwacji usług dla gości indywidualnych i grup
  • rezerwuje usługi hotelarskie, korzystając z systemów rezerwacyjnych
  • sporządza dokumentację związaną z rezerwacją usług hotelarskich
  • przygotowuje dane dotyczące usług rezerwowanych dla innych komórek organizacyjnych obiektu świadczącego usługi hotelarskie.

2. Obsługa gości przyjeżdżających i wyjeżdżających

Słuchacz:

  • przestrzega procedur związanych z obsługą gości w recepcji
  • rozpoznaje oczekiwania gości związane z pobytem w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
  • sporządza dokumentację związaną z procedurami check-in i check-out
  • udziela informacji turystycznej
  • oferuje usługi dodatkowe zgodnie z ofertą obiektu świadczącego usługi hotelarskie
  • przygotowuje informacje dotyczące przybyłych gości dia innych komórek organizacyjnych obiektu
  • rozróżnia formy płatności stosowane w sprzedaży usług hotelarskich
  • przestrzega zasad rozliczania kosztów pobytu gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
  • sporządza dokumentację związaną z rozliczaniem kosztów pobytu gości.

KURS 2 - Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie

1. Utrzymywanie czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych

Słuchacz:

  • rozróżnia stanowiska pracy w dziale służby pięter
  • rozróżnia rodzaje jednostek mieszkalnych oraz ich wyposażenie
  • rozróżnia rodzaje prac porządkowych
  • dobiera techniki sprzątania w jednostkach mieszkalnych, odpowiednie urządzenia, sprzęt i środki do rodzaju wykonywanych prac porządkowych
  • obsługuje urządzenia i sprzęt do utrzymywania czystości
  • stosuje środki czyszczące i dezynfekcyjne
  • przygotowuje jednostki mieszkalne do przyjęcia gości
  • utrzymuje czystość i porządek w części ogólnodostępnej obiektu
  • przestrzega zasad odpowiedzialności materialnej dotyczącej wyposażenia obiektu i mienia gości
  • przestrzega procedur postępowania z rzeczami pozostawionymi przez gości.
  • 2.    Przygotowywanie i podawanie śniadań
  • Słuchacz:
  • przestrzega zasad przechowywania żywności
  • przestrzega zasad sporządzania jadłospisów
  • rozróżnia rodzaje śniadań hotelowych
  • rozróżnia metody i techniki przygotowania śniadań
  • dobiera surowce do sporządzania potraw i napojów
  • użytkuje sprzęt i urządzenia pomocnicze do przygotowywania i podawania potraw i napojów
  • przygotowuje potrawy i napoje
  • rozróżnia formy i przestrzega zasad podawania śniadań
  • dobiera formy podawania śniadań do potrzeb gości i możliwości obiektu
  • rozróżnia bieliznę i zastawę stołową
  • stosuje techniki nakrywania stołu
  • dobiera sprzęt i zastawę stołową do ekspedycji śniadań
  • przygotowuje salę konsumpcyjną do obsługi gości
  • stosuje przepisy sanitarno-epidemiologiczne dotyczące sporządzania potraw.

3. Organizacja usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie

Słuchacz:

  • klasyfikuje hotelarskie usługi dodatkowe
  • przestrzega zasad i rozróżnia formy przyjmowania i realizacji zamówień dotyczących usług dodatkowych
  • przyjmuje oraz realizuje zamówienia gości w zakresie usług dodatkowych
  • organizuje usługi dodatkowe zgodnie z zamówieniem
  • sporządza dokumentację dotyczącą przyjmowania i realizacji zamówień dotyczących usług dodatkowych.